اهداف و چشم انداز

 ♦اهداف نشریه ارزش‌شناسی در آموزش :

- ثبت و نشر نتایج تحقیقات در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛

- کمک به ارتقای سطح علمی کنفرانس‎ها و انجمن‎های علوم تربیتی و بخصوص در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛

- کمک به ارتقای سطح پژوهش و نهادینه کردن پژوهش در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛

- تلاش برای ورود و عضویت در بانک‎های اطلاعاتی و شبکه‎های اینترنتی بین المللی مرتبط با فلسفه تعلیم و تربیت؛

- انتشار به موقع یافته‎های جدید پژوهشی در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت به منظور گسترش مرزهای دانش؛

- تلاش جهت ارائه ایده‎های نو به منظور رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛

- ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و مراکز علمی، پژوهشی و تربیتی؛

- اطلاع رسانی در زمینه‎های پژوهشی تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت و کمک به جلوگیری از فعالیت‎های غیر علمی مشابه در کشور.

 

♦ محورهای دریافت مقالات :

- معرفی فلسفه اسلامی و مکاتب مختلف فلسفه غرب،  و بررسی دلالت‎های تربیتی آنها .

- ارزش‎سنجی شناخت‎شناسی (معرفت‎شناسی)فلسفه اسلامی و مکاتب مختلف فلسفه غرب .

-  مقایسه تطبیقی شناخت شناسی مکاتب مختلف فلسفی (فلسفه‎اسلامی و فلسفه غرب  ).

- بررسی تاثیر تحولات اجتماعی  بر ساختار شناخت‎شناسی مکاتب مختلف فلسفی(فلسفه اسلامی و فلسفه‎ غرب).

- بررسی پیمایشی معرفت‎شناسی مکاتب مختلف فلسفی(فلسفه اسلامی و فلسفه‎ غرب).

- بررسی و توصیف مبانی فلسفی حاکم بر جوامع مختلف.

- توصیف مبنای فلسفی سیستم‎ها و نظام‎های موفق آموزشی.

- استخراج دلالت‎های تربیتی مکاتب مختلف و بومی‎سازی این گزاره‎های تربیتی.