♦اهداف نشریه ارزششناسی در آموزش :
- ثبت و نشر نتایج تحقیقات در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛
- کمک به ارتقای سطح علمی کنفرانسها و انجمنهای علوم تربیتی و بخصوص در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛
- کمک به ارتقای سطح پژوهش و نهادینه کردن پژوهش در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛
- تلاش برای ورود و عضویت در بانکهای اطلاعاتی و شبکههای اینترنتی بین المللی مرتبط با فلسفه تعلیم و تربیت؛
- انتشار به موقع یافتههای جدید پژوهشی در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت به منظور گسترش مرزهای دانش؛
- تلاش جهت ارائه ایدههای نو به منظور رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت؛
- ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و مراکز علمی، پژوهشی و تربیتی؛
- اطلاع رسانی در زمینههای پژوهشی تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت و کمک به جلوگیری از فعالیتهای غیر علمی مشابه در کشور.
♦ محورهای دریافت مقالات :
- معرفی فلسفه اسلامی و مکاتب مختلف فلسفه غرب، و بررسی دلالتهای تربیتی آنها .
- ارزشسنجی شناختشناسی (معرفتشناسی)فلسفه اسلامی و مکاتب مختلف فلسفه غرب .
- مقایسه تطبیقی شناخت شناسی مکاتب مختلف فلسفی (فلسفهاسلامی و فلسفه غرب ).
- بررسی تاثیر تحولات اجتماعی بر ساختار شناختشناسی مکاتب مختلف فلسفی(فلسفه اسلامی و فلسفه غرب).
- بررسی پیمایشی معرفتشناسی مکاتب مختلف فلسفی(فلسفه اسلامی و فلسفه غرب).
- بررسی و توصیف مبانی فلسفی حاکم بر جوامع مختلف.
- توصیف مبنای فلسفی سیستمها و نظامهای موفق آموزشی.
- استخراج دلالتهای تربیتی مکاتب مختلف و بومیسازی این گزارههای تربیتی.